.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش ورود آب به سدهای مازندران
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کاهش ۵ درصدی ورودی آب به سد‌های استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، جواد طوسی گفت: با سپری شدن ۲۵۷ روز از سال آبی (۱۴۰۱-۱۴۰۰)  تا ۱۶ خردادماه و با ثبت ۴۸۸ میلی متر ‏باران در این بازه، ذخایر سد‌های تامین کننده آب مازندران به ۲۲۶ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل از آن، بیانگر کاهش ۵ درصدی ورودی آب به این مخازن است.

او می‌گوید: میزان متوسط بارش در مازندران از ابتدای فصل زراعی تاکنون ۸۴ میلیمتر بوده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۲ درصد و در درازمدت ۳۴ درصد کاهش داشته است و به همین دلیل ذخیره آبی استان با کاهش مواجه شده است.

به گفته طوسی سد شهید رجایی در حال حاضر ۷۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته و حجم آن نسبت به تاریخ مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: سد‌های البرز و میجران به ترتیب ۹۴ و ۸۸ درصد، سد شیاده ۶۳ درصد، سد برنجستانک ۸۱ درصد، سد سنبل رود و الیمالات نیز ۹۲ و ۹۵ درصد و سد عباس آباد ۸۱ درصد آب دارد.

به گفته طوسی با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای عبور بدون تنش از فصل گرمای پیش رو، رعایت الگوی بهینه مصرف در همه بخش‌ها از جمله آب شرب، صنایع و کشاورزی ضروری است.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.266 seconds.